vineri, 2 aprilie 2010

Pentru Alina!

Da,ai dreptate!Am gasit acum intr-o carte"Curajul de a fi tu insuti" de Jacques Salome,ceva referitor la o discutie pe care am avut-o noi despre coincidente,lucruri similare petrecute la distanta.Nu-ti dau dreptate in sensul in care spuneai tu,ca se intampla daca petreci mai mult timp cu cineva,sau daca te intelegi mai bine cu cineva...Dar inteleg mai bine fenomenul si incerc sa nu idealizez tot ce se intampla cum o faceam inainte!
Cap.10"despre sincronicitate sau cand hazardul nu se poate refugia in hazardul hazardurilor"
"Caracteristica unei coincidente este sa produca un sens sau o energie noua care va permite o schimbare de perspectiva,va aduce o ascultare diferita,va orienta o intrebare,o reflectie sau o cautare intr-o directie noua si va arata,dincolo de aparente,de posibilitati si de previziuni,aspecte nebanuite ale existentei."
Si acum ex:
"Era aproape de pranz,pregateam masa,cand mi-am amintit deodata ca dimineata,catre ora8,auzisem cainele latrand de mai multe ori,fara ca eu sa reactionez in vreun fel.De cateva zile asteptam un pachet important care urma sa-mi fie trimis prin curier special si toata dimineata bombanisem impotriva acestei intarzieri.Deodata,auzind din nou cainele latrand,am facut o asociere cu latratul de dimineata.Atunci am iesit in graba si l-am vazut pe mesagerul care trebuia sa-mi aduca pachetul urcand in masina.Nu il auzisem cand sunase.Am alergat,iar cand l-am ajuns din urma,acesta mi-a spus ca venise si dimineata,dar pt.ca nu ii raspunsese nimeni cand sunase,plecase.Daca nu as fi fost atent si nu as fi facut legatura intre cele doua latraturi,as fi asteptat inca o zi acel pachet."
"Nu o mai vazusem pe Helene,o prietena foarte draga,de20 de ani,adica de la data terminarii scolii.Intr-o zi,cand m-am dus sa-mi cumpar un ruj,am auzit-o pe clienta din fata mea cerand"rouge baiser"(sarutul rosu);imediat,imaginea Helenei mi-a aparut.In adolescenta,trasesem la sorti care sa-i ceara vanzatoarei acest faimos"rouge baiser",atat eram de timide.A doua zi dupa acest episod,am primit o scrisoare de la Helene in care ma anunta ca se intorcea din strainatate si ca trecea prin regiunea mea.Parca facandu-mi din ochi complice,m-a intrebat daca mai foloseam"rouge baiser",mentionand ca ea folosea acum"or-cuivre" de la X,adica exact nuanta pe care o alesesem eu si pe care o foloseam de cateva zile!"
"Pe vremea cand imi cautam o locuinta,am vizitat mai multe apartamente.Am gasit unul in care m-am simtit neobisnuit de bine.L-am ales imediat.Sase luni mai tarziu,am descoperit ca bunica mea locuise chiar in acel apartament pe vremea cand era copil,dupa ce am gasit intr-un dulap numele ei gravat pe lemnul unui canat."
"Eram casatorita,aveam un amant si trebuia sa dau dovada de o creativitate incredibila,de o energie si o perseverenta neobosita pt. a inventa alibiuri,pretexte pt. a lipsi de acasa,pt. a putea sa-l intalnesc.In lipsa de idei si la capatul resurselor,intr-o zi am pretins ca o prietena din copilarie,Danielle,care nu mai daduse nici un semn de viata de 18 ani,ma sunase si-mi spusese ca voia sa vorbeasca cu mine despre problemele ei personale inainte de a pleca in strainatate.Astfel,credeam eu,aveam un argument de fier pt.a petrece cu amantul cel putin doua ore.La intoarcere,sotul meu m-a primit f.rece:in absenta mea,faimoasa Danielle ma sunase spunand ca vrea sa ma vada de urgenta.Se face ca pe amantul meu il cheama Daniel,iar pe sotul Daniellei il cheama la fel ca pe sotul meu.In acea zi,am inteles ca fusese"aranjat" ca sotul meu sa afle de relatia mea paralela.Ceea ce se intamplase si interpretarea pe care am dat-o mesajului mi-au dat curajul sa pun capat acestei situatii."
"Colette Victor,sotia faimosului explorator Paul-Emile Victor,povesteste in cartea sa ca sotul ei,materialist si ateu,a anuntat-o cu ceva timp inaintea mortii:"plec in vant si probabil in neant.Dar daca acest neant s-ar dovedi a fi o comoara,m-as lupta cu fortele tenebrelor pt. a face sa se auda o voce imbogatita de aceasta experienta noua,pt.a va transmite promisiunea pe care voi fi smuls-o tacerii...Ca sa stiti ca dincolo e ceva,altceva."Si a continuat afirmand cu tarie:"Daca exista ceva,am sa gasesc un mijloc de a va spune!"
Marina nationala i-a dat onorul.In momentul in care corpul lui a fost aruncat in mare,dupa dorinta lui,pe albastrul imens al cerului fara nici o pata a aparut un nor gol de forma unei inimi perfecte.
Chiar si dupa atatia ani,Colette Victor pastreaza neatinsa emotia trezita in ea de aceasta viziune pe care ea a perceput-o ca fiind semnul promis de sotul ei."
Mai sunt exemple dar cred ca ajunge...Asta,ultimul,e cel mai apropiat de realitatea mea,nu in sensul ca ale mele sunt inchipuire ci pt. ca e tot asa mai"sentimental"ca sa zic...Ceea ce nu inteleg eu este ca se intampla doar cu o singura persoana,de ce?!Ori am fost prea concentrata sa percep doar de la o persoana,ori doar o singura persoana vrea sa comunice si"altfel"cu mine?!
"Pentru ca lucrurile care trebuie sa se intample in lume sunt amestecate,fara ordine precisa,atingandu-se unele de altele,cu toate evenimentele universului,pana cand ajung in preajma unui punct de atractie,in care pot in sfarsit sa se implineasca."Maria Teresa Di Lascia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu